Når man kommer ind i Møllehøj vil man opleve et dynamisk hus, vi er nemlig ikke stue inddelt. Vores rum er delt op i små forskellig funktioner og zoner, så som bevægelse, dukkekrog, krea område mm. Børnene vil opleve, at kunne lege frit i de forskelige zone i løbet af dagen.
Vi, som voksne gør i det daglige meget ud af udformning og udvikling af de forskellige lærings-rum og zoner, til dette tager vi udgangspunkt i de forskellige temaer i den nye styrkede lærerplan. Vores læringsmiljøer er altid i udvikling, de tager udgangspunkt i børnenes pågældende interesser og behov.
I børnenes dagligdag går vi også op i, at de skal opleve, at der er mulighed for de forskellige læringsmiljøer over hele deres dag i Møllehøj. En måde hvori, vi som voksne er med til at gøre dette muligt, er når vi organisere os i gennem vores voksenorden, da alle voksne så ved hvor de skal være, og hvilke opgave de har. fx. har nogle fokus på det praktiske og andre kan specifikt hellige sig at fordybe og lege sammen med børnene.
Dette gør vi sådan at børnene altid kan finde hjælp og støtte til deres forskellige gøremål i løbet af dagen.